Agger Athlon

Når idræt er for alle

Agger Athlon er en sportsevent for hele familien, som foregår i Agger, Thy. Denne event blev opfundet helt tilbage i 2010 og er siden blevet udviklet ganske langsomt. I 2013 fik jeg opgaven at markedsføre eventen og på det tidspunkt manglede man et ordentligt visuelt design, at basere markedsføring på.

Derfor designede jeg hele den visuelle identitet - kvit og frit, så der kunne komme gang i opmærksomheden.

Projektet beskriver sig selv således: “Agger Athlon er tre dages sportevent for sportsglade familier og andre – uanset niveau. Du kan både dyrke det, du elsker allermest, og udfordre dig selv på nye oplevelser. Du vælger selv hvilke. Vi stiller op med de dygtigste instruktører inden for hver sportsgren, så er du ny, får du den bedste introduktion, og er du garvet, kan du lære nye tricks.

Du kan dyste i surf, svømning, SUP surf, løb, Triathlon, Duathlon, landevejscykling, havkajak, MTB og meget mere. Har du ikke udstyret, kan du låne af os.

Det hele foregår i og omkring Agger i Nationalpark Thy, tæt på både fjord, hav og smuk natur.

Igennem eventen konkurrerer du på tværs via et pointsystem. Der er mulighed for at vinde flotte præmier ved at samle point gennem weekenden – som enkeltudøver og som gruppe.”

DESIGN

Designet skulle afspejle, at her er der tale om en rigtig sportsevent og at det er for hele familien med mange forskellige dicipliner. Min overvejelser gik derfor i retningen af atletikkens verden i et mix med highschool universet, hvor der tit bliver brugt enkle virkemidler. Ikonerne skulle som selve logoet være anvendelig på en masse platforme, som fx website, merchandise, print etc.

Disse overvejelser fik mig til at vælge en speciel typografi, der er et mix af traditionel skriftsnit og en mere moderne og da typografien var valgt, blev det også selve skriftsnittet, der skulle bære udtrykket igennem.

Farverne måtte også gerne afspejle en for for sportslig “renhed”, som relaterer til både land og vand, da der er en del vandsport blandet ind i løb og cykling.

Atletikonerne skulle være helt sine egne og alligevel tilhøre den “sportslige” version.

Det hele endte med, at jeg lavede print, website, facebook, app, marchandise etc. en god muldfuld for et godt design.


De udvalgte farver til designet

De udvalgte farver til designet